Net al twee gesprekken met Hans Kroes en de directie afgerond over ICT op school.
Ik kom op drie scholen. Op een school wordt ALLES digitaal afgehandeld. Een nieuwe school, een groeischool. Er wordt gecommuniceerd via twitter, via de site , via e-mail.
Op de tweede school wordt veel digitaal verwerkt , leerkrachten zijn zelf ook druk bezig met het web.
De derde school is een grote school. Op deze school loopt het niet zo vlot meer met het digitale.
Een schone taak voor mij.
Ik vind mezelf een redelijk digitaleraar. Ik kan redelijk goed omgaan met alles op het net. Ik probeer (en het lukt regelmatig) ook mijn collega's bij te praten.
Wanneer de rust weer is weergekeerd zal ik alle dingen nogmaals nalopen en tot me nemen.
Nu moest ik het vaak in sneltreinvaart doen, zoals vanavond van Ding 15 t/m/ ding 23. Ik had er zo'n zin in, zo'n goed gevoel. Maar drukte thuis, op school en dan deze cursus: het werd net iets te veel. Vandaar mijn pas op de plaats.
Maar je bent er weer! Negen dingen op één avond, ik vind het een prestatie!
BeantwoordenVerwijderenPfoeh, en dat op één avond, indrukwekkend.
BeantwoordenVerwijderenIk kan me voorstellen dat er zo niet veel tijd meer was voor verdieping. Wat je schrijft is heel interessant en kan als voorbeeld voor anderen misschien uitgelicht worden. Want je beschrijft drie scholen in verschillende stadia van ontwikkeling. Wat heeft er voor gezorgd dat de ene school verder is dan de ander. En in welke mate zijn de scholen ook actief met het integreren van web (1.0/2.0) in hun lespraktijk. En wordt er Agorabreed gefaciliteerd met het uitwisselen van ervaringen en materiaal?